Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Jantine Wijtsma 3 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Susanne de Jong
    Bijdrager

Gisteren was ik bij een Psychologenoverleg: hoorde van een fervent gebruiker van EMDR een ‘nieuw ding’: brainspotting
    Eigenlijk zoals Tim Halbom dat in een eerdere Masters NLP opleiding ons heeft geleerd: hij noemt het alleen Eye Cues. Leuk om notie van te nemen..
    zie onder meer link: http://www.youtube.com/watch?v=1OaDQqxV4Cg
    Fijn weekend! Susanne

Jaap Hollander
    Sleutelbeheerder

Mooi filmpje ! En inderdaad, dit is precies wat Tim Hallbom heeft uitgevonden en wat wij volgende blok in de Masters ook weer gaan doen. Laten we hopen dat deze psycholoog – in het filmpje – het niet zonder bronvermelding van Tim heeft overgenomen… Hij vertelt wel dat hij het zelf heeft uitgevonden en afficheert zichzelf als de ‘discoverer’. Mooi trouwens dat je op het forum ook filmpjes kunt laten zien!

Fenno Meijer
    Bijdrager

Ja, leuk filmpje en mooi dat het op dit forum kan! Snel geregeld (of zie ik het nu voor het eerst?)
    NLP is in mijn ogen een sterk voorbeeld van een ‘open source’-programma. Dat verworvenheden dan op verschillende plekken op hetzelfde moment ‘popoppen’ kan daarvan het gevolg zijn. Het mooie van NLP, tegelijk lastig wanneer je meent ergens de uitvinder van te zijn. Misschien een leuk onderwerp ter dicussie: in hoeverre kun je eigenaarschap claimen binnen NLP?

Jantine Wijtsma
    Bijdrager

Mooi filmpje. Wie weet wat hierna weer komt……brainwaving, brainchanging, braincrafting… Als het maar werkt zou ik zeggen, toch? En wie er dan commercieel mee aan de haal gaat is misschien gewoon slim? En ja Fenno, interessante vraag! (ik heb het antwoord niet hoor)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.