Menu 

Focus op diep ontspannen, generatieve hulpbronnen, eenvoudige technieken, meer nadruk op het collectieve onbewuste of 'het veld' en meer uitgaan van regelmatig beoefenen dan van een 'quick fix'.
Een training van de Amerikaanse psychologe en NLP-pionier Connirae Andreas, die je misschien nog kent van de 'Kerntransformatie', waarmee zij het zijnsniveau in NLP introduceerde. Zij heeft nu een nieuwe methode ontwikkeld die zij 'the Wholenes Process' noemt. Sleutelwoorden: welbevinden, authenticiteit, spiritualiteit en transformatie.

Connirae modelleerde oude spirituele tradities die zich richten op de vraag: 'Wat is verlichting?' en 'Hoe bereik je die?' Zo creëerde zij een nauwkeurige en praktische methode die vrij gemakkelijk kan worden aangeleerd en die in veel verschillende situaties kan worden toegepast. Er worden overigens geen religieuze, spirituele of filosofische overtuigingen gepropageerd, want die zijn voor dit proces niet nodig. Wordt je met deze methode verlicht? Waarschijnlijk niet, maar je ontwikkelt wel meer innerlijke harmonie en welzijn, zoals Connirae hieronder schrijft.

Zij beschrijft The Wholeness Process als: "Een zacht en natuurlijk proces, dat aansluit bij waar u op dat moment bent". Zij legt ook uit dat: "Wanneer mensen deze methode gebruiken, kunnen zij zich op een dieper niveau ontspannen dan daarvoor en op een manier die recht doet aan verschillende kanten van wie zij zijn". Wanneer dit proces wordt gebruikt als een persoonlijke routine, levert het automatisch meer integratie en meer persoonlijke eenheid op"

Programma

Dag 1: Het ‘Wholeness Process’

  • Je leert het primaire 'Wholeness Process'. Je leert een specifiek en zelf toe te passen proces om het alledaagse ego op te lossen' op momenten dat dat gewenst is. Dit patroon helpt je om kernpatronen in je leven te transformeren.
  • Je leert hoe je dit proces kunt gebruiken om je slaap te verbeteren.
  • Je leert hoe je dit proces als een vorm van meditatie kunt gebruiken en ook hoe je het in dagelijkse situaties toepast op momenten waar je niet tevreden over bent.

Dag 2: ‘Reclaiming Inner Authority’ en 'Integrating what's missing'

  • Je leert een patroon om in een natuurlijk toestand van ‘flow’ te komen en je eigen leven te leiden zonder de noodzaak om anderen tevreden te stellen of om goedkeuring te krijgen.

Tijdens deze twee dagen wisselen demonstraties en zelf ervaring opdoen elkaar af.

Thema's

  • De drie verschillende soorten integratie
  • De vijf achterliggende principes van het Wholeness-werk
  • De "Layering of I's" / Gelaagdheid van  'ikken'
  • Het omgaan met reacties
  • Wat te doen als het niet werkt?

Dag 3 (optioneel): Toepassingen: problemen oplossen, schaduwkanten integreren

  • Wanneer je deze methode eenmaal begrijpt en gebruikt, is er in principe altijd een manier om op een zachte, maar effectieve manier oplossingen te vinden voor problemen en/of je natuurlijke evolutie als mens te ondersteunen.
  • We ontwikkelen in de loop van ons leven allemaal onze eigen manieren om met stress om te gaan (‘coping mechanisms’). In deze training leer je op een directe manier werken met je verschillende rollen en identiteiten. Vaak gaat het hier om een subtiele innerlijke verdeeldheid die je normaliter ontgaat.

De training is – zoals alle trainingen van het IEP - experiëntieel: Connirae geeft demonstraties en vervolgens krijg je gelegenheid om het proces in tweetallen zelf te doen. Daarna volgt een vragenronde.

Persoonlijke ontwikkeling
Door het Wholeness Proces gedurende langere tijd zelf toe te passen in uw dagelijks leven en uw werk, kunt u voor uzelf de volgende resultaten bereiken:

  • Veerkrachtiger worden en meer vreugde in het leven scheppen.
  • Een diepe ontspanning en nieuwe 'instelling' van het zenuwstelsel.
  • Een natuurlijk wegsmelten van van veel thema's, die nu nog als problemen worden ervaren.
  • Leren om gemakkelijk in slaap te vallen, net zoals mensen die dat van nature kunnen.
  • Een dieper gevoel van rust ervaren, niet alleen bij het aangaan van speciale uitdagingen maar ook in gewone, alledaagse situaties.
  • Je ‘schaduwkanten’ ontdekken en integreren voor een rijker, completer leven.
  • Emotionele ‘triggers’ in het contact met anderen transformeren, zodat je conflicten sneller kunt oplossen.
  • Gemakkelijker met verschillende soorten mensen omgaan.
  • Op een gezondere manier omgaan met stress.
  • Gemakkelijker contact maken met uw innerlijke wijsheid.

Wat mensen zeggen
over het ‘Wholeness Process’

 "I was facing a high-stress situation that affected my ability to think clearly, engage with people, sleep… The process helped me gain a perspective that both opened my heart and allowed me to feel more peaceful, even neutral. I went from feeling jittery to feeling level, and was then able to be a better resource to myself and to others in that same situation."
— Nonprofit Executive Director, NLP Master Practitioner

“It was different than I’ve ever done before. I know something shifted. My goal was not to procrastinate. I wasn’t doing things I knew I needed to do, that were kind of painful to me to do. But now I’ve been just finding myself just doing things unconsciously. And that’s really very fulfilling.

"Also, I’ve been very tolerant, very at peace. I’m more easy-going. In the past I used to get really tense and anxious, and I would get irritated and intense. [Now], at work I just focus on what I need to do to help students. Today was an exception (to the change) because today I got a little tense, but for the most part since last time I talked with you it’s been great, and I just wanted to share that with you. I’ve been really happy with the outcome. I’m totally different.

“Another thing too, is I’m sleeping well; I’m sleeping much better.” 
— High School Principal, NLP Master Practitioner

“[After doing the Wholeness Process with this issue] I wasn’t looking for the acceptance and recognition from others in the office, as I did before. And yesterday my girlfriend started arguing with me, and I noticed I didn’t feel attacked. It was nice because before I felt her arguing was like an attack to me, like disapproval from her of me. Now it’s totally different. I was calm, and I didn’t react. I didn’t have the need to defend myself.”
— Engineer

“I’ve felt a really big difference. I can deal with conflict better, and I feel creative about how I deal with things. I can sleep more soundly, more solidly. Before I would often wake up and things would be on my mind, bothering me. If I do this process I am peaceful before going to sleep, and then I sleep a lot better.” 
— Senior in college dealing with grad school applications & interviews

“It’s made a difference at home and at work. I’m just not being dragged into dramas as easily. I have the feeling It will work out fine.' Things don’t pop up as much. And when they do it’s easier to deal with. It’s easier to relax.
— Single mother of two children -- Trainer