Hoe coach je iemand die niets lijkt te willen?  
Leer op een prettige, ontspannen manier werken met clienten die ogenschijnlijk geen doelen hebben. Op een gelijkwaardige manier ontlok je 'verandertaal'
en die versterk je met empathie. De verantwoordelijkheid blijft waar hij hoort: bij de ander.  En ook mooi: meer voldoening en minder vermoeidheid.

Onderzoek van de laatste 35 jaar laat zien dat mensen zich niet laten overtuigen van de noodzaak tot verandering. Wat wel werkt is het ontlokken van ‘change-talk’. Met motiverende gespreksvoering activeer je het aanwezige veranderpotentieel. De verantwoordelijkheid blijft waar hij hoort: bij de cliënt. Je schept de voorwaarden waaronder de motivatie tot bloei kan komen. Motiverende gespreksvoering is prettig voor jou als coach: je ervaart meer voldoening en minder vermoeidheid.

Als mensen min of meer gedwongen zijn om te veranderen, dan is het juist belangrijk om hun autonomie te respecteren. Motiverende gespreksvoering gaat er van uit dat mensen, die voor een verandering staan,  per definitie ambivalent zijn: ze willen wel én niet veranderen. Jij schept voor hen een veilige, oordeelsvrije ruimte . Je zet heel geleidelijk waarden en wensen af tegen het huidige gedrag. Langzaam maar zeker slaat de balans door naar bereidheid tot verandering.

"Iets dat voorheen niet lukte, gaat nu wel lukken"

"Een aanrader voor iedereen die een verandering - door de persoon zelf - wil bewerkstelligen, waardoor iets dat voorheen niet lukte, nu wel gaat lukken."

Zwannie Jager
Reïntegratiecoach

"Zowel privé als in mijn werk kan ik hiermee verder"

"Bijzonder, afgestemd, spannend, nuttig en humor. Ik heb in een veilige leeromgeving de theorie leren kennen en ermee kunnen oefenen. Zowel privé als in mijn werk kan ik hiermee verder."

Christina Brucks
Beleidsmedewerker

"Spannend, leerzaam, humor, sprankelend, praktisch, eye-opener"

"Spannend, leerzaam en met veel humor, sprankelend, praktisch, eye-opener. Nuttig ook voor mijn collega’s."

Jaap van Bloppoel
Arbeidsdeskundige

  • Inhoud
  • data, kosten, e.d.
  • Trainer
  • Programma
  • lezen

Data
14, 15 en 28 juni 2019


Werktijden
Alle dagen van 10.00 tot 17.30 uur

Bestemd voor
Iedereen die in het werk effectiever én gemakkelijker wil leren motiveren en met weerstand omgaan. 

Motiverende gespreksvoering is cross-cultureel en breed toepasbaar; voor iedereen die te maken heeft met gedragsverandering, dus van HR manager tot gevangenisbewaarder of van jongere tot volwassene.

Deelnamekosten
€ 735,-- Inclusief koffie, thee, lunch en lesmateriaal; exclusief literatuur.
Je betaalt geen BTW.

"Deze aanpak werkt beter dan de huidige manier van werken."

"Ik zou dit willen adviseren aan collega jeugdhulpverleners, omdat deze aanpak beter werkt dan de huidige manier van werken."

Anne Jan Zandstra
Jeugdhulpverlener

"Praktische, direct toepasbare handvatten voor motiverende gespreksvoering"

"Leerzaam, afwisselend, interessant, inspirerend. Een goede combinatie van informatie, boeiende video's en oefening in diverse settingen. Deze training wil ik absoluut aanbevelen aan alle docenten/coaches/mentoren, vanwege de praktische, direct toepasbare handvatten voor motiverende gespreksvoering."

Lolkje van der Kooi
Docent

"Nieuwe inzichten. Verrassende uitkomsten."

"Heel leerzaam. Nieuwe inzichten. Verrassende uitkomsten. Ik raad deze training aan aan iedereen die coacht/traint."

Mijke v.d. Brom
Supervisor/Teamleider